TRX standing roll out

De TRX banden die worden gebruikt zijn een erg mobiel trainingsmiddel wat gebruik maakt van de zwaartekracht en het lichaamsgewicht van de gebruiker om oefeningen uit te voeren.

Tijdens deze oefening train je met name de buikspieren, rugspieren en triceps.

 

Betere houding

Het voordeel van deze oefening is dat je naast het feit dat je de buikspieren traint, je meteen erg veel strekking vraagt van de bovenrug. Hierdoor verbeter je je houding en kun je andere oefeningen beter uitvoeren.

 

Aandachtspunten

  • Hou de TRX banden vast met beide handen.
  • Ga op je tenen staan en span je buikspieren aan (alsof je een klap in je buik krijgt).
  • De banden zijn nu voor je schouders en je steunt volledig op de banden.
  • Zorg dat je je borst open houdt en hiermee je rug strekt.
  • Ga nu langzaam naar voren bewegen met je armen, blijf hierbij constant volledig op de banden leunen.
  • In een gecontroleerde beweging ga je steeds verder naar voren, totdat de TRX banden boven je hoofd zijn met je armen gestrekt. De armen zijn hierbij naast je oren.
  • Blijf constant je buikspieren aanspannen, zodat je rug in een neutrale positie blijft.
  • Voel de strekking in je bovenrug en span je buik en rugspieren aan om weer terug te komen naar de begin positie.
  • Blijf ten allertijden spanning houden op de TRX banden.

 

Moeilijker maken:

  • Zodra je je voeten verder naar achteren zet en uiteindelijk meer richting horizontaal hangt is de oefening zwaarder. Daag je zelf uit voor het aantal herhalingen dat je wil maken.